22.08.2011

pirlantadan yagmur damlalari ve vanilyali seftali reçeli















Yagmurlar basladi sevdigim mevsim yaklasiyor icine donme mevsimi:) Yagmur damlalarinin olusturgu gorsel solen. Herbiri pirlanta damlaciklari gibi parliyor etkilenmemek mumkun degil. Bugunlerde daha dogrusu uzun sureden beri beni rahatsiz eden bir konu var, bir emailde soyle "hepimiz kisisel iliskilerimizde aslinda kendimizi aynaliyoruz kendimizle iletisimdeyiz. kendimizle sorunumuz bitince kimse disaridan icimizde bir sorun yaratamaz." ustune tesadufen okudugum bir blogda soyle yaziyordu. "Bizim gun icinde yaydigimiz titresimler etrafimizda nasil bir dunya yaratiyor. Olumsuz seyleri tekrar hatirlatmayacagim, ama okuyan herkes etrafinda kendisini rahatsiz eden konuya bakip sonra da kendi icine bakabilir bulabilmek icin." Dusuneduralim.  Peki melek bebekler ve cocuklar baskalarinin titresimlerinin cezasini mi cekiyorlar?
Ben de yagmur damlalarina bakiyorum ve kendimi mutfaga atiyorum yemek pisirmek icin, simdilik...





 


 1 kg hafif sert seftali
1 kg seker
1 cubuk vanilya
yarim limon yada az limon tozu
1-Seftalilerin kabuklarini soyup dilimleyin. Ustune sekerle kaplayip bir gece buzdolabinda bekletin. Bu islem seftalilerin piserken dagilmasini onleyecek. Bir yandan suyunu birakan seftaliler bir yanden sekeri emecekler.
2-Bir tencereye koyup uzerine, yarim limonu sikin. Vanilya cubugunu ikiye ayirip bir bicagin keskin olmayan tarafiyla tohumlari kaziyin. Tohumlari ve cubugu ekleyin. Tum karisimi kisik ateste kaynatin. kaynadiktan sonra 15/20 dk arasi recel kivam alacaktir. Kivamindan goz karari emin olamiyorsaniz soguk tabak yontemini kullanin. Buzluga bir cay tabagi koyun. 10 dk sonra cikartip uzerine bir kasik yardimiyla bir damla recel damlatin. Damla hemen akiyorsa kivam olmamis demektir. Damla oldugu gibi kaliyor hafif hareket ediyorsa ideal kivamdadir. Atesi kapatin 5 dk bekledikten sonra receli kavanozlara pay edin. Kapaklarini kapatin kavanozlari ters cevirip soguyana kadar bekletin. Soguyunca kapaklari kontrol edin. Ortasina bastirinca kapak hareket ediyorsa vakum islemi tamamlanmamistir. Bu receli hemen tuketin. Kapak kontrolunu gecenler, kapagi acilmamak kadiyla uzun sure tazeligini korur. 

20 yorum:

Nihan dedi ki...

pırlantadan yağmur damlaları dedin de...geldim..

MPM dedi ki...

Zamanlama harika! Buzdolabim kayinpederin bahcesinden gelen seftalilerle dolu. Bugun supermarkete gidince vanilya alip aksama hemen yapacagim bu receli. Tesekkurler Bestecim!

Meyvelitepe dedi ki...

Beste bitkiler, nesneler üzerinde asılı kalan yağmur damlacıkları senin gibi beni de büyülüyor. Hatta karmakarışık zihnimde böyle görüntülerin kaybolmadan kalan bir kaç imgesi hep durur:)

Reçelde dikkatimi çeken bir şey var. Limonu kaynatmaya başlarken ilave ediyorsun. Geçenlerde okuduğum bir başka tarifte de çilek reçeline limonu en başta ekliyordu. Oysa bazıları da limonu baştan eklenirse rengi fazla koyulaşır diyor. İçinden çıkamadım. Senin böyle bir fark oluştuğuna dair bir gözlemin var mı?

nalan dedi ki...

kimileri değerli mücevherleri böyle her yerde görebiliyor işte.
zenginlik bu değil de ne?
öperim seni ve yakışıklı Leo'yu :)

xeyno dedi ki...

nasil guzel fotograflar oyle, su sicakta nasil serinledim, sakinlestim. duru duru

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Bestecim,
Bi defasında vanilyalı kayısı reçeli yapmıştım, nefis olmuştu. Okurken, şeftalinin tadı damağıma geldi sanki...
:))

hindiba dedi ki...

Bugün ben de söyle bir cümle okudum: "Evren'de dengesizlik, adaletsizlik ve hata yoktur"
Öyleyse sorun nedir?

Bugday Tanesi dedi ki...

Gerçekten pırlanta gibiler, çok güzeller, damlalarda yansımamı görmek istedim, ben yağmur mu özledim ???

bilge ve annesi dedi ki...

Beste bayıldım fotoğraflara, gerçekten pırlanta gibiler, reçel de nefis görünüyor

Pratik Anne dedi ki...

Fotograflar harika. yagmur damlalari boyle duruyor mu yahu? Bana sanki cig damlalari gibi geldi. Ama her halukarda harikalar.
Ah eftali, guzel seftali. Bir Bursali olarak seftalinin hasina hasretim. Bulsam ne recel ne birsey, dirseklerimden sulari aka aka yapis yapis olana kadar tazesini yiyecegim.

pelinpembesi dedi ki...

görüntülere bayıldım ben de..yalnızca fotoğrafı bile insanı mutlu ediyor.gerçeğiyle yaşamak ise ne büyük şans.
bestecm, aslında kahvaltıda reçel yemem, hatta yemeyiz ama görüntülerine bayılıyorum.anneme ben de mürdüm eriği reçeli yaptırdım.çok güzel oldu :)

Defne Soysal dedi ki...

Senin bu blog aracılığıyla yaydigin titresimler bende çok keyifli bir dunya yaratiyor emin ol. Sevgiler

sare dedi ki...

Adapazarı-Sapanca'da kaldığımız günlerde yağmuru sevmeyi öğrendim.Gökyüzü Ekimde bir kapatıyordu ta ki Mayısa kadar...
Resimlerde yakaladığınız ekstantaneleri canlı olarak yakalamıştım. Bu güzel resimleri en sevdiğim meyvelerden olan şeftalinin reçelini paylaştığınız için teşekkürler.Sevgiyle kalın.

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

fotoğraflar inanılmaz güzel

beste dedi ki...

Nihancim-Hosgeldin o zaman:)

MPM-Yasemin? bahceden seftali ne guzel afiyet seker olsun

Meyvelitepe-Karmasik zihinde ortak demek ki;) Limon meyvelerin renkleri korumaya ve recelin kivamini bulmasina yardimci oldugu gibi uzun zaman saklamayada yardimci. Rengi koyulasir bana tersi olur gibi geliyor benim seftaliler seffaf ve renkleri guzel ama bilmem belki meyvasina gore degisiyordur!

Nalan-Canim tesekkurler bizde seni oper en kisa zamanda kup griye yemegi umud ederiz;)

Lilybrik-Cok tesekkurler

Ekmekcikiz-Kayisiya da cok yakisir aldim tadini:))

Evren-Soruya soruyla karsilik :)) cevabi oyle kolay degil. Leonardo bana bugun anne niye istanbul'da, paris'te, virandeville'de milyonlarca aile var diye sordu? zink diye kaldim tabi...

Bugdaytanesi-Damlalardan yansimak ne guzel bir laf en kisa zamanda diyelim:)

Bilgeveannesi-Cok tesekkurler :))

Pratikanne-Burcu sence cig ile yagmur damlasini karistirimiyim;)) Organik ciftliklerde filan da bulamiyormusun guzel seftali? Son zamanlarda Istanbul'da da hic guzel seftali bulamamaya baslamistik!

Buket-Buket sicak bir gunde yagan yagmur ardindan cik bahceye canim iste pirlantalar oradalar ozellikle bazi bitkilerin uzerinde lotus effect denen bir etki bu:)) Malesef biz hala recele bayilarak yiyoruz :)) Recel kokan evlere bayiliyorum anneciginin eline saglik

Defnecim-Nerlerdesin merkalniyordum artik:) senin titresimlerin de bende ayni etkiyi yaratiyor hatta fotograflarin bazilarini aa bu Defnelik diye ayiriyorum zihnimde;)

Sare-Bende yagmuru sevmeyi daha dogrusu onunla mutlu yasamayi normandiya'da ogrendim:) Ben tesekkur ederim guzel yorumunuza sevgiler

Zeynep-Cok tesekkurler begenmene sevindim

modafobik dedi ki...

Off süper resimler, yorumsuz :)

LiliMini dedi ki...

Ne güzel blog, ne güzel fotograflar :) Çok beğendim izlemeye aldım, sevgiler...

Zeynep Gemalmaz Çelik dedi ki...

Beste, tatil donusu kosturmaca icerisinde bu tarifi yapmadan seftali mevsimine veda etmek istemedim. Harika oldu! Birsey sorsam sana. Bu verdigin olcudeki sekeri daha az tutsam recele ne olur sence? Butun receller icin soruyorum. Ben cunku cok skerli olunca yiyemiyorum da. Sevgiler..

beste dedi ki...

Hosdondunuz:) recele az seker koyarsan bir sure sonra alkol aciga cikar likor olur. Seker meyveleri bozulmadan uzun sure saklamaya yariyor. Az sekerli receli buzdolabinda saklaman ve kisa zamanda bitirmen gerekir sadece

MPM dedi ki...

Bestecim, ben bu receli yapacagim zaman vanilya almayi unutmusum, son dakikada fark edince vanilya yerine tarcin kabugu attim. Sekerini de benim meyve soyup kestikten sonra 1300 gramdi, 1200 gram koydum ve bunun 1 kgi kahverengi sekerdi. Cok cok guzel oldu, dedigin gibi aksam bekletince taneleri de hic parcalanmadi, kivami falan enfes oldu.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin