31.05.2010

Paris'te bir japon pasta sefi Sadaharu Aoki




Sadaharu Aoki'nin Japonya'da bir, Paris'te iki tane butik pastanesi ve  Lafayette'in icinde Gourmet bolumunde urunleri var. 68 dogumlu bu sef Japonya'da egitim almis ve 90'larda Paris'e yerleserek Japon urunlerle yorumladigi fransiz pastalariyla kendine saglam bir yer edinmistir. Matcha, Yuzu, azuki, siyah susam kullandigi yuzde yuz japon malzemeler. Matcha 12. yuzyildan beri zen rahiplerinin cay yapmak icin kullandigi yesil cay tozu. Son derece zengin vitamin, mineraller ve oligoelementler iceren antioksidan ozelligi yuksek bir urun. Rahipler sicak suya biraz matcha tozu koyup minik bir cirpici ile karistirarak kopurtup sonra afiyetle icerlermis. Simdilerde mutfak aleminde moda. Bir diger moda urunde Yuzu. Japon limonu diyelim, mandalina buyuklugunde gayet eksi ve parfumlu bir limon. Ozellikle kabugu ince rendelenerek et, balik yemeklerinde kullaniliyor. Azuki sahsen tatli olarak pek bayilmadigim kucuk kirmizi fasulye.


Sadaharu usta farkini pastaneye girdiginiz anda anliyorsunuz, hersey zen sadeliginde, dekorasyonda dogadan yapraklar, yosunlar kullanilmis hicbir fazlalik yok. Pastalar rengarenk. Matcha yesili her yerde makaronlar, pastalar hatta cikolata bile yesil ve zarif matcha tadinda.





Makaronlarda japon isi, siyah susamli, yuzulu, matchali ve tuzlu erikli. Benim favorim yuzulu guclu limon tadinda ama eksi olmayan makaron, matchali Millefeuille, ve yine matchali ekler. Cikolata kapli makaronlar cok sekerliydi sevmedim ama renkleriyle bastancikariciydilar.






Sadaharu Aoki
35, rue de Vaugirard 75006
Tel : 01-45-44-48-90
56, boulevard Port Royal 75005
Galerie Lafayette GOURMET
40, boulevard Haussemann 75009




Soldaki bina Grand Palais cok guzel sergiler oluyor ama bu gittigimde bostu, bende kubbede kalan hos sedayi dinledim. Sagdaki kaldigim evin merdiven boslugu. Sadaharu ile ilgisi mi kesinlikle yok!



13 yorum:

Mimosa Café dedi ki...

bestecim muhtesem tatlilar. orada olsam hepsinden yerdim hic affetmezdim. optum seni.

Açalya dedi ki...

Güzel...Herhalde Fransız pastanelerinde de öyledir zaten de, Japonya'daki cafelerde, pastanelerde falan tabak içinde minicik servis edilir pasta. Sanat eseri gibidir zaten, en fazla iki lokmada yenir (hmm belki Japonlar 5 lokmada yiyordur, benim oburluğumdan da kaynaklanmış olabilir) o pastalar falan. Öyle hatıralarım canlandı işte...

Berceste dedi ki...

Bu yazi Ingiltere'de olsam kosa kosa Matcha cayi aldirirdi bana herhalde :) Buralarda poset icinde var ama ne kadar dogru olanindan bilmem! Bu pastaneyi de bulamayacagiz. Eh artik yolumuz Paris'e duserse deyip avunacagiz. Bizim yerimize sen ugra gittikce oralara Beste :) Nefis gorunuyorlar cunkuuuuuu!

zarpandit dedi ki...

beklediğim yazı beklediğim yazı! bu vatandaşın en sevdiğim yanı kendine özgü kendine has olması..matchayı ve yuzuyu kabul ediyorum,matchayıda çoğu şeyde kullanıyorum lakin azukiyi cidden hiç iştah açıcı bulmuyorum ayarsızmıyım neyim :) hele ondan yaptıkları püreleri gördüğümde midem dans ediyor resmen :)

ama yinede tarz insan Sadaharu Aoki :) yuzulu macaronu bende çok merak ettim şimdi :) turunçgil ailesini pek severim..

Narince dedi ki...

Fotoğraf çekilmesine sorun çıkmadı sanırım. Burada hemen yok yok fotoğraf çekmek yasak deyiveriyorlar.

A. dedi ki...

FAİYATLARI NE KADAR PEKİ BESTE ABLA ? :)

beste dedi ki...

Acalya-benimde gozum donuyor iki isirista bitiriyorum:))burda da porsiyonlar kucuk malesef...

Mimosa-Bende affetmiyorum Ebru:)

Berceste-Aslinda Istanbul'da acsa ne hos olur ama simdilik yolun ya Paris'e yada Tokyo'ya dusecek Dilek:) Tasima ucretleri biraz daha makul olsa yollayacagim vallahi birde ezilmeden gelme ihtimalleri dusuk...

Zarpandit-Senin sordugun japon kisi buydu degil mi? Matcha sade ama tadi rafine bende seviyorum gende oyle pek kullanma sokamadim galiba:)

Narince-Once fotografi cektim sonra sordum hayir cevabi aldim, bir daha fotograf cekip yeniden sordum, kiz japon kibar kibar hayir dedi sadece, sorumu anlayip anlamadigimdan emin olamadim. Cok gicik oluyorum fotograf cektirmeyenlere ama! Gecen gun ikinci el kitapci, hayir dedi ve beni takip etti gozleriyle fotograf cekemeyecek mesafeye gelene kadar!

Ashley-Valla oyle avuc avuc yenecek gibi degil ashley'cim:))Tadimlik birer tane iki kisiysen iki taen yarim yarim paylasilir!!!

bilge dedi ki...

Besteciğim herşey muhteşem görünüyor ben tatlılara dayanamıyorum iyiki kilo alan biri değilim..
cumartesi günü senin kulaklarını çınlattım bir şey ekiyordum zamanı geçti tutarmı acaba dediler bende bestenin kulakları çınlasın ona eli yeşil diyorlarmış ne ekerse tutuyormuş tutarsa adı beste olacak dedim:)))
sevgi ve dostlukla..
pardon ektiğim üzüm asmasıydı..

beste dedi ki...

asma ne guzel yapraklarindan mis gibi dolmalar yaparsiniz:) cok hos bir iltifat bu, buradaki komsumda ayni seyi syledi cok hosuma gitti. Beste asmasida. cok tesekkurler

bilge dedi ki...

Sevgili beste bloğumda gördüğün resim bahçemden görünen manzara keçi sürüsü geçerken çekmiştim sevgiler..

nevin dedi ki...

Gercekten tam Japon tarzi. Her sey muntazam, sade, tertemiz.. Tatlilar harika gorunuyorlar. Renkler, sunumu.. Ah bir de su kilo alma problemimiz olmasa ya!

Paylasim icin cok tesekkurler Beste'cigim.

didem dedi ki...

Sevgili Beste pastane restaurant bakimindan acayip zengin biryerde yasiyorsun.
Benim icin de ekler yersin. Burada var ama kremasi bizim Turkiye'dekiler gibi degil. Ben sanirim su aralar Tr'yi ozledim surekli agzimdan Tr lafi cikiyor...Sevgilerimle,Didem

zarpandit dedi ki...

yok benim bahsettiğim buydu bestecim :) http://www.amazon.com/I-Love-Macarons-Hisako-Ogita/dp/0811868710/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1275482267&sr=8-1

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin