23.10.2009

Cherbourg sabahı ve çikolatalı kirpi



Sabah telaşı uyandık, Leonardo'yu okula bıraktım. Eve döndüm ama canım içeri girmek istemedi.


Bu sabah tüm sokaklarını dolaştım Cherbourg'uuuun! (Original şarkı Muazzez Abacı'dan bu akşam  tüm meyhanelerini dolaştım Istanbul'uuuuun!) Zaten iki ana cadde beş sokaktan filan oluştuğundan pek zor olmadı. Vallahi klasik bir insan degilim, en sevdiğim müzik grubu hala Led Zeppelin, hep rock, caz filan dinlerim. Ah beni  bu Cherbourg havası mahvetti !:)
Meyhane yerine trenli kafeye gidip kahve içip bol tereyağlı croissant (kruvasan) yiyip lokal gazeteye göz attım. Gemiyle gelen ingiliz bir grup bira içiyordu sabahın 8,5' u normal ! hem ingilizler hem de kasvet. Bu kafe Leonardo'nun favorisi:) İçeri adım atınca cam zemine basıyorsunuz. Altındaki odayı bir kızılderili köyüne dönüştürmüşler, raylar ve üstünde dönüp duran tren,  çadırlar, kovboy filmlerindeki kasaba evleri ! Allahın Normandiya'sının göbeğinde Amerikan kovboy köyü, ne alaka demeyin yaratıcılık sınır tanımıyor işte! Garson kız çok sempatik Fransa'ya yolu düşmüş olanlar bunun nasıl bir ayrıcalık olduğunu bilirler. Her seferinde kahvenin yanına gelen tadımlık biskuvi (Güzel bir Fransa geleneği gerçi krizden önce minik çikolata veriyorlardı kahve fiyatını arttırmak yerine biskuviye döndüler) oğlum tarafından yutulduğu icin fazladan  ikişer üçer gateaux getirmesi bizi kalpten fethetti . Gülümseyen bir yüz, fazladan biskuviler ve tren eglencesi daha ne olsun. 














Cherbourg meydanı insan kaynıyordu:)




Kafemizde sıcacık ve kalabalık görüldüğü üzere!
 




Treni görmek kolay değil cam aşınmış net fotoğraf almak zor



Sonbahar hüznüne ve Normandiya' neşeli havasına pabuç bırakmak yok. Işte size neşelenecek bir neden çikolatalı kirpi

Çikolatalı kirpi
250 gr çikolata mümkünse bitter ve %70 kakao içeren
200 gr krema
70 gr tereyağı
Üzerini süslemek için badem, bi üzüm iki pirinç yada varsa pasta süslemekte kullanılan gümüş bilyeler

1-Krema ve tereyağını bir tencerede orta ateşte kaynama noktasına getirin.
2-Ufak parçalar halinde kırdığınız çikolataları ekleyin ve karıştırın: Ateşi söndürün ve karışımı başka ısıya dayanıklı bir kaba alıp en az bir saat soğuması için bekletin.
3-Soğuyunca katılaşan bu karışımı elinizle kirpi şekline sokun. Dikenlerini bademlerle yapın. Bir üzümden burun ve iki pirinçten göz et voila.




12 yorum:

ruhdagı dedi ki...

Fotoğraflar çok hoştu. Hele meydanın kalabalığı!

Keyfinize ortak oldum buralardan :)

Zehra Gürgen dedi ki...

Tam kocama göre bir yer!
Meydana çık bomboş, benim kocacım dışarı çıkınca sinirleniyor, aman efendim millet deli gibi ne diye dışarda geziyormuş? üzerine üzerine geliyormuş kalabalıklar :)
Ben şimdi buldum taşınacağımız yeri :)

Meyvelitepe dedi ki...

Bu fotoğraflar bana yıllar önce gördüğüm sadece müziği, şemsiyeli dansları ve kasvetli havasıyla aklımda kalan "Cherburg Şemsiyeleri" filmini hatırlattı. Filmin orijinal adı "Les Parapluies de Cherbourg" imiş. Gitmişliğim, görmüşlüğüm olmadığı halde bu yüzden hep yağmurlu bir yermiş gibi kalmış aklımda:)

Severiz biz tenhalığı ama bazen "gönül ne kahve ister ne kahvehane, gönül bir dost ister kahve bahane."

Sıcacık dostlar, dostluklar diliyorum kahvenin yanında.

Yok yok ben kirpiye bakmıyorum!

Sevgiler...

beste dedi ki...

Ruhdagi tesekkurler, beklerim beraber keyif yapariz!
Zehra- Bende kalabaliklardan kacardim ama insan ne istedigine dikkat etmeli demekki gerci kutuplara da tasinabilirdik:)
Meyvelitepe-Evet yagmurlu cherbourg burasi. Filmin cekildigi yerde plaket var bir gun koyarim fotografini. Sormayin dostlarimi cok ozluyorum dostlarimla kahve icmeyi daha da cok:) Bakmayin tabi, Kirpi cok sevildi, zaten cocuklara bahanesiyle yapmistim buyuklere kalori bombasi...

minimalist dedi ki...

kirpiyi görünce minik Leo'nun yüzünü görmek isterdim :)))

Afiyet olsun...

burcu dedi ki...

Fotograflar cok cok guzel, yagmurlu bur gunu cok guzel anlatmislar!!!

Narince dedi ki...

Sevgili Beste, ne güzel olmuştur sabah sabah sakin gezintin. Keşke ben de yapabilsem. Çocukları okula bırakıp zor yetişiyorum eve. Sakin sokak mı? Nerdeee?

TAZE NANE dedi ki...

HER ARKADAŞLIĞIN GÖKYÜZÜNDE BİR MELEĞİ VARMIŞ.
SEVGİLER...

pembecikolata dedi ki...

Ne güzel, sımsıcacık, içten bir yazı!!!Çok sevdim fotoğraflarıııı...

sima dedi ki...

BESTECIGIM HEPIMIZIN CUMHURIYET BAYRAMI KUTLU OLSUN SEVGILER SIMA

beste dedi ki...

minimalist-kirpi herkesi cok mutlu etti:)
b. yagmur fotograflari bol nede olsa yyagmurlariyla unlu bir bolgedeyim istersen senin icin bir suru yuklerim:)
Narince-kac burya bir ara sakin sakin dolasiriz sokalarini Cherbourg'un:)
taze nane- ben de simdilik meleklerle idare ediyorum kimse olmadigindan:=)
pembe cikolata- tesekkurler begendigin icin cok sikildigim bir andi samimiyeti ondandir:)
sima-Paris'te hay huyda bayrami kacirdim evet aynen hepimizin cumhuriyet bayrami kutlu olsun

Mimosa Café dedi ki...

cikolataya yaklasimina bayiliyorum bestecim :) ben de bitter severim. icine krema ustune badem falan off mafoldum buralarda.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin