23.09.2009

Unutulmus sebzelerin kurtaricisi Joel Thiébault













Bilmiyorum Istanbul'da da mor karnibaharlar pazarlara cikmaya basladi mi? Fransa'da mor hatta sari karnibaharlar var. Karnibahara burun kiviran cocuklar mor olunca yiyorlar tabi buyukler de! Sanildigi gibi alisilmisin disindaki renkte sebze ve meyveler hormonlu ve sonradan uretilmis degil tam tersine aslinda varolan ancak yaygin uretimi yapilmayan neredeyse unutulmus lezzetler. Bazi akli bozuklar Joel Thiébault gibi dunyanin dort bir yanindan tohumlari toplayip uretiyor ve pazara sunuyorlar. Sahsen pembe ve mor havuclarin tadina bayiliyorum uctelik yemegin suyu mor oluyor pisince renk delilerine duyurulur, mor karnibahar gayet seksi ve lezzetli. Domatesle kirmizi diye mi bilirdiniz hayir once pembelerle tanistik ardindan sari, yesil, siyah hatta zebra gibi cizgili olanlar cikti. Yillardir tatsiz tutsuz sera domatesi yiyenlere lezzetli alternatifler . Cherbourg'da da bu unutulmus sebzelere kafayi takmis sebze uretcisi var ve pazara gidince mor havuc aliyorum pembenin gonlu kaliyor aa sarilardan almadim ama gozumun nuru turuncu geleneksel havuclar derken eve tavsan ailesi olarak 4 demet havucla donuyoruz. Ne gam hemen fircayla temizleyip yuvarlak yuvarlak doruyorum, az deniz tuzu, az zeytinyag harmanlayip 200 derece firinda 45 dakika arada cevirerek pisiriyorum canim havuclardaki seker aciga cikiyor ve karamelize oluyorlar nefis nefis et yanina mukemmel garnitur.






2 yorum:

nalan dedi ki...

hatta aklı bozukların yaklaşık 1800 kadarı pembe domates ağı altında buluştular. illa evladiyelik tohum, illa ki zehirsiz üretim diye tam tam çalmaktalar. evladiyelik tohumlarımızı korumalıyız, patent şirketlerine ve kısır/genetiği değiştirilmiş tohum satan çok uluslu şirketlere kaptırmamalıyız diyorlar. www.pembedomates.org adresindeler.
:)

Tijen dedi ki...

Evet evet Beste, artık burada da mor ve sarı karnabaharlar var. Hele de Antalya pazarlarındaki çeşitlilik beni hep şaşırtıyor doğrusu!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin