22.01.2009

Tay yemekleri, acı, capsicum




Tay yemekleri ile ilk olarak San Diego'da tanıştım. İlk kez gittiğim restoranda Tom Yum (acılı karides çorbası) ısmarladım acısı nasıl olsun dedi garson, ben Türküm acıya alışığım ya en güçlüsünü seçtim. Adam daha önce yediniz mi diye sordu yok deyince ortayı tavsiye derim dedi. Aman allahım orta karar acılı çorba gözlerimi yuvalarından fırlattı ve dudaklarım silikonlanmış gibi şişti, hala hatırlarım acılık derecesini, güçlü acıyı hayal bile edemiyorum. Acısı bir yana ilk kez tanıştığım lemon grass (limon otu), taze kişniş (coriander), hindistan cevizi sütü ve lime(yeşil limon) bu mutfağı vazgeçilmezlerim arasına soktu. Türkiye'ye döndüm, ancak malzemeleri bulmak mümkün değildi, tüm yurtdışı dönüşlerim deste deste limon otu, tenekelerle hindistan cevizi sütü taşımakla geçti. Kişniş yetiştirme çalışmalarım iyi sonuç verdi zaten zamanla marketlerde de satılmaya başladı. Limon otu yetiştirmeyi başaramadım ancak bir gün Antalya'da Palmiye Merkezi adlı botanik çiftliğinden internet yolu ile ısmarladım ve koca bir saksı limon otu sahibi oldum, malesef Fransa'ya taşınırken İstanbul'da kaldı. Zamanla İstanbul'da da çok güzel Tay restoranları açıldı ve çoğunluk fikir sahibi oldu ve sevdi bu mutfağı. Biraz meraklı iseniz malzemeleri büyük marketlerde bulabilirsiniz.

Gelelim ünlü Tom Yum çorbasına,

500 gr çiğ karides
1,5 yemek kaşığı zeytinyağı
2 çubuk limon otu ince kıyılmış
1 küçük soğan kıyılmış
3 küçük kırmızı biber acı
arzuya göre nam prik pao (acı biber sosu)
2 yaprak limon kaffir ince doğranmış
8 kokteyl domates ikiye kesilmiş
100 gr mantar ikiye kesilmiş
3 yemek kaşığı balık sosu
2 yemek kaşığı yeşil limon suyu

1-Karidesleri kuyrukları kalacak şekilde ayıklayın ve ortasında yer alan iç organlarını çıkarın, eğer karidesler küçükse gerek yok. İçleri bir kenara koyun.
2-Ayıkladığınız kabukları 1.5 litre su ile 10 dakika kaynatın, suyu süzün kabukları atın.
3-Bu suya limon tu, soğan, acı biberler, acı biber sosu, kafir yaprakları atın ve kaynayınca altını kısıp 5 dakika pişirin.
4-Domates ve mantarları ekleyip 5 dakika daha kaynatın. Karidesleri ekletin bir 5 dk daha kaynatın. Altını kapatın, balık sosu ile limon suyunu ekleyin. Eeeh voila afiyet olsun aman acısını iyi ayarlayın.







Hiç yorum yok:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin