11.07.2008

Ricotta ,Lor peyniri ve biraz cesaret

Yıllardır evde peynir yapımına ilişkin yazılar okuyorum ama bir türlü denemeye cesaret edemiyordum. Tijen hanım'ın blogundan evcini'ni keşfettim. Evcini blogunda ricotta yapımını anlatmıştı bende denemeye karar verdim. Tariften sapılmıştır ama sonuç mükemmel ne kadar yumuşak ve lezzetli kadife gibi bir peynir bu...

Gereken Malzemeler
1. lt günlük süt
250 gr kefir
1 yemek kaşığı sirke
tülbent

Süt ve kefiri karıştırarak ısıtın Evcini'ndeki tarife göre bir noktada kesilmeye başlaması lazım ancak benimki kesilmedi ve bende tofu hazırlarken olduğu gibi 1 kaşık sirke ekledim yavaşça kesildi. Sarı bir su ve pıhtılar haline gelince tülbentin içine döküp lavabonun üstüne asın. Yaklaşık 1 saatte yenecek hale gelecektir.

Bu peynirle çok güzel mezeler olur, Korsika'lıların nerdeyse milli tatlısı olan tarifini sonra vereceğim tarttan yapılabilir, sade haliyle meyvelerle karıştırıp yenilebilir, börek veya kurabiye yapılabilir vsvs...

Fotoğraf makinam halen tamirde malesef foto koyamıyorum bir dahaki denemeye umarım.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin