25.03.2008

Paskalya ve uçan çikolatalar




Yaşasın Paskalya!!!! Fransa'da Pacques Amerika'da Easter Sunday. Türkiye’deyken bu bayramı sevme nedenim mis kokulu sakızlı paskalya çörekleri ve Yeşilköy’ deki arkadaşlarımın rengarenk boyanmış yumurtalarıydı, bende yumurtaları boyama seromonisine zevkle katılıyordum. Fransa’da ilk paskalyamız. Her ülkede farklı kutlamaları yapılan bu bayramın değişmeyen tek özelliği çikolata yenmesi… Bizde bu bayramı arkadaşlarımızın evinde geçirdik, bahçeye çikolatadan yapılmış yumurtalar sakladık. Sonra çocuklara “kocaman uçan çan geldi ve yumurtaları bizim bahçeye de bıraktı” dendi, hepsi bahçeye koşup sepetlerine bulabildikleri yumurta ve çeşitli şekillerdeki çikolataları doldurdular, benim 23 aylık oğlumda bu işe katıldı annesinin yardımıyla! En çok çikolataları sepete koyma ve sonrasında koca çikolata çanını yeme kısmını sevdi! Çok fazla miktarda çikolata yedi ve hasta olmadı, zamanında annem bizi kandırmış.

Annem de kardeşimin yanında Slovakya/Bratislava’da. Bu ülkede de kamçıların ucuna kurdele bağlanıyormuş ve kadınlar önce ıslatılıp sonra kurdeleli kamçılarla dövülüyormuş. Bu ıslatma ve sembolik dövme olayını kardeşim, annem ve eşinde zevkle uygulamış ve çok mutlu olmuş.!! Slovakya’da aynı Almanya’da olduğu gibi yumurtaların iki ucu iğneyle delinip, içleri üflenerek boşatılıp sonra rengarenk boyalarla dekore ediliyor. Fransa’da eskiden böyleymiş ancak zamanla değişmiş. Şimdilerde süslenmiş yumurta, tavuk, tavşan vesaire şeklinde ki bin bir tatta çikolata satın alınıyor…2,5 aydır rejimde olan bende paskalya’yı bolca çikolata yeme mazereti olarak kullandığım için çok en az oğlum kadar mutluyum.

Cherbourg’da yaklaşık 6 tane sadece çikolata satan dükkan var. Paskalya için her birinin vitrine ayrı güzellikte süslendi tabiki hayvan şekli verilmiş çikolatalarla. Bende fotoğraflarını çektim yemiş kadar oldum demek isterdim ama yalan derin derin iç çektim. Niye istediğim kadar çikolata yiyip incecik kalamıyorum haksızlık bu…

2 yorum:

Unknown dedi ki...

hani foto lar????
merak ettim işte :((

Unknown dedi ki...

YUPİİİ FOTOLARI GÖRDÜM AMA GÖRMEMEK DAHA İYİYMİŞ
ŞOKKKKKKKKKKK GÜSELLERRRRRRRRR

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin